Chefchaouen zondag 14 januari 2018 - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Chefchaouen zondag 14 januari 2018 - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Chefchaouen zondag 14 januari 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

15 Januari 2018 | Marokko, Chefchaouene

Vroeg op, het is nog pikkedonker, maar…..08.15 uur stonden we klaar om te vertrekken!
Op naar de haven, waar het een en al activiteit is. We rijden naar de gate van Balearia, onze gekozen rederij. Enige vertraging was er wel, we stonden in de rij om 09.00 uur en om 11.00 uur vaarden we de haven uit. In de rij aan boord voor het loket van de grenspolitie, waar we de stempel in ons paspoort krijgen. Daarna een bakkie koffie en de tijd vliegt, horloges een uur terugzetten…..we kunnen aan Marokkaans land.
Natuurlijk naar een tankstation voor goedkope diesel, rond de 0,90 eurocent omgerekend en de eerste Dirhams gepind.
Het was niet koud, zo’n 14 graden, maar het regende er vrolijk op los!
15.30 uur waren we op een modderige Camping Azilan te Chefchaouen. Nog geen internet geregeld, dat doen we morgen in Chefchaouen zelf, voordat we naar Kalah Iris vertrekken.