Marrakech, zaterdag 10 maart 2018 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Marrakech, zaterdag 10 maart 2018 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Marrakech, zaterdag 10 maart 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

10 Maart 2018 | Marokko, Marrakesh

Een relax begin van de zonovergoten dag, heerlijk! We smulden van de mini-croissantjes en het verse brood…heerlijk!
Om 14.00 uur staan er 2 busjes klaar voor totaal 31 personen, en we worden vervoerd naar het bruisende centrum van Marrakech, en worden afgezet op een plek in een nauw straatje, waar ook Achmed, de gids ons opzocht en rondleidde door de wirwar van steegjes naar het Museum van de Fotografie, 1870-1950, waar hij vanalles vertelde in het Nederlands. Ook nog een kijkje genomen in een oude Karavanserai, een soort hotel, waar de drommedarissen en paarden ook een beschut plekje hadden. Daarna naar het Museum van Marrakech, en kregen van alles te horen van hem, maar vooral….: Allemaal, even komen kijken!
Maar ook een tipje van de geschiedenis van Marokko, wat heel vroeger Mauritania Ingitana heette….
Tot slot een hectische tocht door de Souk, Gerda met Gids Achmed voorop, en Ton als bezemwagen achteraan. Met moeite lukte het om de schaapjes bij elkaar te houden, wat een drukte!
Alert door ervaring van andere jaren heeft Gerda ons behoed voor een bezoekje aan de Kruidendokter, familie van Achmed…. Jammer voor de familie, maar wij gingen door!
Even nog de plaats gewezen waar we om 21.00 uur werden opgepikt door Mohammed en zijn maatje. Vanaf dit moment konden de reisgenoten het Plein verkennen en zich verbazen van de hectiek! En een hapje eten is overal mogelijk. Het werd behoorlijk fris ten opzichte van de warme middag, dus velen zochten een warm plekje in een restaurant.
We hoefden op niemand te wachten, en vóór 21.00 uur reden we terug naar de camping!
Zo, dat was Marrakech…… morgen weer de natuur in, we gaan een lange dag tegemoet.

• 11 Maart 2018 - 09:22

Ben En Jenny:

Hoi vrienden,
    Dank voor het verslag. We zullen het volgen. Nog weinig veranderd met 40 jaar geleden, toen wij we waren.
    Veel plezier. .