Foum Zguid, vrijdag 23 maart 2018 - Reisverslag uit Foum Zguid, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Foum Zguid, vrijdag 23 maart 2018 - Reisverslag uit Foum Zguid, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Foum Zguid, vrijdag 23 maart 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

23 Maart 2018 | Marokko, Foum Zguid

Iedereen kon uitslapen, dachten we, maar ja……het is hier een levendig hotel, met veel belevenissen in ( door) de woestijn, dussss…om 06.30 uur waren er groepen, die met quads de woestijn introkken voor een actief weekend.
Gevolg: wij ook wakker en het sanitairgebouw maakte overuren!

Marokkaans brood
In de afgelopen weken hebben we al zovele varianten gegeten van BROOD, dat het iedere keer weer een verrassing is, hoe groot en hoe lekker deze voeding is, laat staan de prijs!!! Variaties te over, maar meestal varieert deze van 1 tot 2,5 dirham ( 10 tot 25 eurocent).
Deze morgen was het dikke pret, de een na de andere kwam met brood terug, de een uit de keuken, de ander uit de receptie, weer een ander uit de salon. Zelfs met een zilverpapier eromheen, die betaalde al de hoofdprijs en ja….je hand opendoen met kleingeld en de verkoper zijn aandeel laten pakken kan weleens verkeerd gaan, als je niet oplet!! Harma zag men aan voor een hotelgast en die hoefde niets te betalen…..
Kortom, we hebben gelachen, en Gerda gaat vragen, wat de officiele prijs is van de kleine broodjes, en die is 2 DH. Dus betalen met gepast geld is het advies!
Vandaag prima weer, fietsen, zwemmen in onverwarmd water, wandelen en luieren, wasjes doen en boeken lezen……
Om 19.00 uur even bijpraten met de groep, over de komende dagen, en nog wat andere onderwerpen en zo om 19.30 uur opende het restaurant zijn deuren voor het buffet.
De start verliep anders dan we voor ogen hadden, want een dame uit de groep, keek achterom, toen ze een opstapje moest nemen en we zijn allen geschrokken, na verzorging, en we hebben wel wat verzorgers in onze groep, viel de schade achteraf mee, de schrik was de grote boosdoener!
Uiteindelijk , een kwartiertje later, zaten we allen aan tafel, werden de glazen gevuld en hebben we in groepjes het buffet langsgelopen en met elkaar de Marokkaanse gerechten gegeten. Achteraf zien we dat door de consternatie, er een vin gris ( Marokkaanse rosé) als witte wijn is geopend en uitgedeeld, sorry, te laat ontdekt! De wijn smaakte prima, maar de prijs ( 250 dh per fles) is toch wel buiten proportie geweest.....
Morgenochtend gaat de poort om 07.00 uur open, op verzoek, want er zijn deelnemers, die naar de laatste dag van het Nomadenfestival in Mhamid willen gaan, of een andere route dan het reisboek gaan ondernemen.