Kasbah Jurassique, zaterdag 31 maart 2018 - Reisverslag uit Errachidia, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Kasbah Jurassique, zaterdag 31 maart 2018 - Reisverslag uit Errachidia, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Kasbah Jurassique, zaterdag 31 maart 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

31 Maart 2018 | Marokko, Errachidia

Om half 9 werd het brood gebracht, en Ton ventte het uit. We hadden ruim de tijd, want om 10.00 uur hadden we onze gids Salam besproken. Met 26 wandelaars gingen we van de camping omlaag naar de rivier de Ziz. Al gauw bleek Salam weinig te vertellen, en op vragen wist hij geen goed antwoord te geven. En van de rustige wandeling, die wij gevraagd hebben, met een gids, die ons wat over de natuur en omgeving kon vertellen, was geen sprake. Uiteindelijk hebben we 7,9 km gelopen, waarvan zeker de helft aan de rand van een drukke weg. Ook kregen we een natuurlijke bron te zien, waar nog een schildpad en kikkers te zien waren.
Het was prachtig weer en we hebben goed bewogen in een mooie omgeving, maar van de gids hebben we niets geleerd, waarvan akte! Wat een schril contrast met de leuke rondleiding in de Palmeraie en Ksar te Goulmima, 2 dagen hiervoor!
Voor de rest een rustige middag, met een leuke intermezzo, 5 uit de groep hebben gesparteld in de rivier Ziz, en hebben zich door de stroming laten verkoelen......
‘s Avonds nog even gegeten met een groepje in een apart zaaltje, in het drukke complex, wat een beetje chaotisch verliep, je hebt soms van die dagen, dat het niet zo loopt, als je wel zou willen….maar …morgen weer nieuwe kansen!
Ton en Gerda zijn al vanaf 3 januari vanuit Holland vertrokken, geen paaseitjes nog in de schappen. Onze hoop was gevestigd op ons verblijf in Zuid-Spanje, geen paaseitjes te bekennen…..dus helaas, morgenochtend geen paaseitjes te verdelen!!In Marokko kent men totaal geen Pasen, alleen drukte, omdat de Spanjaarden hun vakantie komen vieren….